Hoofdsponsor

1/72 Bell UH-1H Gunship

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
Kit + PE
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 28/03/2024
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Wel heel wat werk voor zo'n klein modelletje. Vordert wel goed zo te zien.
 
Vandaag de schroeven opgekuist en eens op de heli geplaatst. Ik ga ze niet vast fixeren met het oog op eventueel transport.
De body werd voorzien van de nodige antennes voor een H-type en kreeg een definitieve primer. Er moet juist nog wat opgekuist worden aan de stabilisatoren en dan kan hij een verflaagje krijgen.

Base coat 1.jpg

Base coat 2.jpg
 
In dit geval valt het nog mee maar je moet inderdaad heel goed opletten.
Het herstellen kan gebeuren door o.a. re-scribing van paneellijnen en dat is iets wat eerst zal nagekeken worden. Hierna zal nog redelijk wat PE aangebracht worden.
Tevens moet ik ook nog de vloerplaat beter doen aansluiten aan de romp, de fit is niet perfect.
Dat rescriben had ik wel door natuurlijk, maar ik weet uit ervaring dat de Hue behalve panellines ook massa's klinknagels had, en dat is toch een pak moeilijker te recreëren ?
 
Ziet er al mooi uit. Ik heb dezelfde vraag nar de rivetten toe. Ooit geprobeerd deze na te maken met verfdotjes, maar was moeilijk gelijk te krijgen, en zelf namaken met streched sprue of sprue opwarmen, in een vorm drukken, deze afsnijden en op het model kleven, wat ook een heleboel werk is...

Heb je geen problemen gehad met de ramen onderaan de cockpit? Bij mijn kit had ik daar gaten van mm's als ik het me goed herinner
 
Ziet er al mooi uit. Ik heb dezelfde vraag nar de rivetten toe. Ooit geprobeerd deze na te maken met verfdotjes, maar was moeilijk gelijk te krijgen, en zelf namaken met streched sprue of sprue opwarmen, in een vorm drukken, deze afsnijden en op het model kleven, wat ook een heleboel werk is...

Heb je geen problemen gehad met de ramen onderaan de cockpit? Bij mijn kit had ik daar gaten van mm's als ik het me goed herinner
Tot nu toe steken er nog geen ramen in de heli, valt dus af te wachten.

Wat die rivetten betreft: op mijn exemplaar zijn deze niet aangebracht, enkel opliggende panel lines welk ik zelfs niet verwijderd heb. Voor de puristen is dit een grote fout, voor mij tijdwinst in de hoop nog eens een vliegtuig model afgewerkt te hebben. Mijn modellen doen niet mee aan competities, gewoon aanwezig op mijn vliegveld/museum.
Ten andere, en zonder hierover discussies te willen opwekken, een rivet op 1/72 ? Kan je toch nooit deftig en op schaal nabootsen?
 
Tot nu toe steken er nog geen ramen in de heli, valt dus af te wachten.

Wat die rivetten betreft: op mijn exemplaar zijn deze niet aangebracht, enkel opliggende panel lines welk ik zelfs niet verwijderd heb. Voor de puristen is dit een grote fout, voor mij tijdwinst in de hoop nog eens een vliegtuig model afgewerkt te hebben. Mijn modellen doen niet mee aan competities, gewoon aanwezig op mijn vliegveld/museum.
Ten andere, en zonder hierover discussies te willen opwekken, een rivet op 1/72 ? Kan je toch nooit deftig en op schaal nabootsen?
Een grote fout zou ik dit toch niet noemen hoor Erwin............Als het in uw ogen ok is, dan is jouw werk en keuze gerechtvaardigd.

Ik vind het model meer dan ok, en ben dan ook benieuwd naar het verdere resultaat.

Mvg

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan