Hoofdsponsor

1/72 Sd.kfz.164 "Nashorn"

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Enkele verbeteringen aanbrengen + diorama met figuren
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Aan bezig
COMMENTAREN
Ja
Hier is het dan, eindelijk afgewerkt. Het diorama is toch iets waar ik niet het meest tevreden over ben, maar daar kan ik in de toekomst uit leren.

20240510_195129.jpg

20240510_195213.jpg

20240510_200240.jpg

20240510_200302.jpg

20240510_200507.jpg

20240510_195936.jpg

20240510_195433.jpg

20240510_195412.jpg

20240510_195354.jpg

Iedereen is sterk bedankt voor de adviese en het volgen. Dit is dan weer een afgewerkt projectje voor in de kast.
 

Bijlagen

  • 20240510_195241.jpg
    20240510_195241.jpg
    284,2 KB · Weergaven: 0
  • 20240510_200438.jpg
    20240510_200438.jpg
    285,4 KB · Weergaven: 0
Ik begrijp ergens wel dat je niet zo erg tevreden bent met het diarama an sich. Maar het model zelf, evenals de figuurtjes mogen er best wel wezen. Ik denk dat je zelf ook wel weet waarom je niet zo heel erg tevreden bent over het diorama ; de setting.
Op zich is het niet onmogelijk dat dut type voertuig zich op een modderweg bevindt terwijl het zich verplaatst. Maar, en nu komt het natuurlijk, ... daar is iemand een kogel aan het laden (terwijl dit type voertuig vanuit een hinderlaag schoot, dus achter struiken, vanuit een ruïne...) terwijl er daarenboven nog eens mannekes vrolijk aan het praten zijn met elkaar voor het toestel, terwijl de loop van het kanon op zijn beugel rust... alles lijkt nogal relaxed er aan toe te gaan...
Technisch goed gewerkt, maar de setting klopt gewoon niet.
 
Ik begrijp ergens wel dat je niet zo erg tevreden bent met het diarama an sich. Maar het model zelf, evenals de figuurtjes mogen er best wel wezen. Ik denk dat je zelf ook wel weet waarom je niet zo heel erg tevreden bent over het diorama ; de setting.
Op zich is het niet onmogelijk dat dut type voertuig zich op een modderweg bevindt terwijl het zich verplaatst. Maar, en nu komt het natuurlijk, ... daar is iemand een kogel aan het laden (terwijl dit type voertuig vanuit een hinderlaag schoot, dus achter struiken, vanuit een ruïne...) terwijl er daarenboven nog eens mannekes vrolijk aan het praten zijn met elkaar voor het toestel, terwijl de loop van het kanon op zijn beugel rust... alles lijkt nogal relaxed er aan toe te gaan...
Technisch goed gewerkt, maar de setting klopt gewoon niet.
Klopt volledig, het gebrek aan grotere planten help hier niet echt in deze setting. De setting is wat te vlak naar mijn gevoel.
Ook waren de ladende figuren een beetje in de context van voorbereiding op een komende missie, maar dit lijkt dan weer niet geschikt in een open vlakte aangezien dit een lange afstands tank destroyer was.

Echter bedankt hier voor de feedback, beter plannen van de setting door wat onderzoekwerk zal een meer gewenst resultaat geven bij toekomstige projecten. Toch merci voor de complimenten op vlak van de tank en figuren op zichzelf 🙂.
 
Over de situatie kan ik niet oordelen wegens gebrek aan kennis.
Het diorama is zeker niet slecht maar ontbreekt wat afwisseling.
In het gras mag wat meer afwisseling van kleuren en oogt nu eentonig.
 
Mooie prestatie maar het is inderdaad de setting die het doet.
Voertuig op een landweg , in rust want loop nog in zijn steun en doek oer de kulas, bemanning in gesprek. De beide laders achteraan horen er niet in thuis. Als je die nog kan wegnemen komt de setting al veel beter over.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan