Hoofdsponsor

1/35 M38A1

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
Deels OOB maar met toevoeging van after market conversie set.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 21 April 2024
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Jeep ziet er goed uit. Kleurschakeringen zijn mooi aangebracht. Vooral het gebruik van de "Vietnam earth" vind ik heel geslaagd.
Ik heb wel de indruk dat de motorkap niet perfect sluit.
Wat is het nut van de verhoogde luchtinlaat en uitlaat?
 
Ik heb wel de indruk dat de motorkap niet perfect sluit.
Wat is het nut van de verhoogde luchtinlaat en uitlaat?
De motorkap sloot niet mooi aan bij het nemen van de foto's maar deze is ook los en kan open gepresenteerd worden zoals te zien op de foto's.
Het nut van de verhoogde luchtinlaat en uitlaat is "deep wading"; het voertuig toelaten om door diep(er) water te rijden bij landing vanuit schepen of het oversteken van rivieren.
Ook heden ten dage kan je dergelijke systemen tegenkomen op o.a. Toyota jeeps of Land Rovers en dit meestal als die voertuigen gebruikt worden bij off road toestanden.

Ten andere, ten tijde van de landing in Normandië en eerder in Sicilië kan je jeeps, Dodges en GMC's zien die een dergelijk systeem gebruikten bij het verlaten van de kleinere landingsschepen. Na verloop van enkele dagen werden die systemen dan afgebouwd. Was een vuil karwij om het aan te brengen en te verwijderen want alles dat ook maar met elektriciteit te maken had, elke las en elke opening moest beveiligd worden met een dikke kleverige pasta.

Verder iedereen bedankt voor de comments.
 
ARV is toch ook wel een van de betere merken. Bestaan die eigenlijk nog?
Is het niet AFV Ron ?

Alweer een zeer mooi resultaat Erwin, wel een beetje een "raar" zicht met die uitlaat die naar boven gaat als een antenne maar dat toont toch hoe inventief ingenieurs soms kunnen zijn om basale problemen op te lossen.
 
Zoals er al gezegd is, zeer knap model
Persoonlijk vind ik de roest onderaan de moterkap knap, zelfs met moterkap dicht, weet je als bouwer, dat het af is.
Respect

Falco
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan