Hoofdsponsor

1/35 Hotel anker

ERVARING
Weinig/ geen
BOUWWIJZE
Nvt
BOUWBUDGET
Nvt
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Deze ruïne is tot hiertoe niet slecht. Met de plannen die je hier te kennen geeft moet je wel opletten dat je nog voldoende overzicht blijft houden en dat je het geheel niet gaat overladen.
 
Heb een dryfit gedaan van het vernoemde ruine en vind het nogal meevallen. Is het realistisch? Ik Ken genoeg plaatsen met aan 1 kant van de weg huizen en een Grote kerk aan de andere kant, dus het kan mogelijk zijn
 

Bijlagen

  • 20240505_183638.jpg
    20240505_183638.jpg
    528 KB · Weergaven: 12
  • 20240505_120938.jpg
    20240505_120938.jpg
    367,5 KB · Weergaven: 12
  • 20240505_120921.jpg
    20240505_120921.jpg
    363,7 KB · Weergaven: 12
Heb een dryfit gedaan van het vernoemde ruine en vind het nogal meevallen. Is het realistisch? Ik Ken genoeg plaatsen met aan 1 kant van de weg huizen en een Grote kerk aan de andere kant, dus het kan mogelijk zijn
Het kan zeer zeker mogelijk zijn Falco, meer zelfs nog, deze setting doet me heel erg denken aan een bepaalde plaats in mijn geboortestad Brugge. Aan de ene kant van de straat de grootste kerk van de stad (ik geloof zelfs het hoogste bakstenen gebouw in België) en aan de andere kant, geen hotel maar een bistro :
Gruuthuse-hof.jpg

Edit : ik heb het even opgezocht, en inderdaad de OLV-kerk in Brugge is niet alleen het hoogste bakstenen gebouw in België (122,3m), maar ook nog eens het tweede hoogste bakstenen gebouw ter wereld, na de Martinskirche in Duitsland (130,6m).
 
Laatst bewerkt:
Wauw thanx,
Nu vallen de twijfels weg, alhoewel de straat op jouw foto breder lijkt te zijn dan op het dio.
Maar over een Paar scale cm gaan we niet vallen zeker 😄
Falco
 
De opstelling lijkt realistisch maar als je kerk zo in puin ligt, dan zal je toch meer puin op straat moeten hebben ook en dan is er (bijna) geen doorgang meer, zeker niet voor voertuigen. En vergeet dan ook het puin IN de kerk niet (dikwijls vergeten bij dio's).
 
Daar heb ik al bij stil gestaan erwin, maar normaal gezien Zou er een brandkraan in de kit bijzitten en kan ik eventueel deze plaatsen in de buurt van de brandhaard indien het puin zich te hoog moest opstapelen en kan het voertuig een beetje op afstand blijven

Falco
 
Ik ben benieuwd naar vervolg
 
Wauw thanx,
Nu vallen de twijfels weg, alhoewel de straat op jouw foto breder lijkt te zijn dan op het dio.
Maar over een Paar scale cm gaan we niet vallen zeker 😄
Falco
Aan de andere kant (om de hoek, links) is de straat smaller maar was de oorspronkelijke functie van het gebouw een middeleeuws ziekenhuis (Sint-Jans hospitaal), nu is het museum/vergaderruimtes/horeca, waarvan een stuk van de binnenkant gebruikt werd voor de binnenopnames van de tv reeks "Aspe" (dat was dan het politiekantoor).
 
De opstelling lijkt realistisch maar als je kerk zo in puin ligt, dan zal je toch meer puin op straat moeten hebben ook en dan is er (bijna) geen doorgang meer, zeker niet voor voertuigen. En vergeet dan ook het puin IN de kerk niet (dikwijls vergeten bij dio's).
Misschien lag de kerk al langer in puin door voorgaande bombardementen ?
 
Sorry voor vorige post,
Kon bericht niet aanpassen/ verwijderen

Mvg falco
 
Het 3e gebouw en waarschijnlijk het laatste op dit dio, is een bar/cafe. Deze keer geen product van gero maar van de duitse fabrikant rt diorama. Ook prima kwaliteit, al vind ik hun lasercut onderdelen veel beter dan hun concurenten.

20240512_112855.jpg20240512_112835.jpg
 
Dat zijn hele mooie gebouwen.
Inderdaad pascal,
Zowel rt, gero en zelfs laser creation world hebben de laatste maanden geweldige kits uitgebracht. Plaaster en zelf hout of combinatie van de 2. Ze gaan ook verder dan het wo2 gedeelte wat ik ook intressant vind

Falco
 
Wow, wat een oppervlakte voor een diorama, dat zou ik nergens kwijt kunnen.
Waar ik me wel vragen bij stel (indien dat nieuwe gebouw op de plaats getoond wordt waar het komt) is dat er zo goed als geen schade is, terwijl het hotel op een paar meter afstand volledig in puin ligt.
Laser creation world ken ik eigenlijk enkel van hun youtube filmpjes maar daaruit blijkt dat ze inderdaad een interessant gamma hebben.
 
Ja het is inderdaad een hele oppervlakte 😄
Met dat laatste gebouw zit ik nog wat in de knoop. Wat puzzelen en dat komt ook wel in orde

Falco
 
Aub liefje, nog eentje 😄 😄 😄
Na veel puzellen, verschuiven, meten, denken en vloeken...
Had ik maar 1 conclusie, rechtsboven naast dat hotel moet nog een kleine ruine komen. Ga het deze keer wat kleiner houden en heb bewust gekozen voor een corner ruine. De laatste 2 ga ik zo opstellen zodat er 2 a 3 straten uitkomen op het plein. Daarover later Meer.
Falco

Screenshot_20240513_095806_Samsung Internet.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan