Hoofdsponsor

1/48 Airfix Spitfire mk 14, racer

ERVARING
39 jaar
BOUWWIJZE
Conversie
BOUWBUDGET
30
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Shoot
Nu lijkt de gehele propeller in beweging behalve de kegel

Ik denk dat je dit beter kunt. En dat kan ook nog steeds.
 
Als het mijn werk was dan verdween die propeller snel in het ronde archief. Het beste resultaat wat ik zoal zie is nog steeds die ronde transparante schijf met daarin de vage beweging van de propeller.
 
Hmwah je moet er van houden, of niet, maar ik vind die bladen lang niet slecht gelukt. Er ontstaat echt wel een realistisch effect vind ik persoonlijk, maar dat wordt in mijn ogen teniet gedaan door de conus die visueel stil staat.
 
Nu lijkt de gehele propeller in beweging behalve de kegel

Ik denk dat je dit beter kunt. En dat kan ook nog steeds.
Zoveel beweegt de spinner An zich niet: 1715211640745.png
Ik bekijk het model dan ook als door het oog van een fotograaf.

Maar ik begrijp je opmerking.

Zal het vrijdag ook eens op de modelbouwclub bespreken.
 
Die beweegt exact zoveel als de propellers.

Door het oog van de fotograaf bezien, en de door jou getoonde foto (en andere foto’s) eerlijk en ingezoomd bekijkend, zie je vast een methode leidend tot verhoogd realisme.

Dat gezegd zijnde, wil ik je niet naar een richting duwen waar je zelf niet achter staat. Het cliché doet opgeld: eigen tevredenheid over behaald resultaat is en blijft het belangrijkste in de modelbouw.
 
Mooi toestel.
Propeller ziet er veel beter uit maar vraag me af als je de uitsteeksels ook geel maakt hoe het effect dan zou zijn.
Blijft interessant onderwerp.
 
Mooie bouw van een mooi toestel maar persoonlijk ben ik niet weg van die propeller.
Was het toestel “in flight” gepresenteerd had die misschien meer effect teweeg gebracht.
Sluit niet uit dat je een mooie prestatie hebt neergezet, je moet het tenslotte nog durven aanpakken ook.
 
Ik ben fan !!
Maar ik heb die zelf en snap dat dit op foto anders overkomt, in het echt is dat echt een mooi resultaat.

Wat Roy zegt klopt natuurlijk wel.
Je zou die kegel ook een beetje kunnen blurren(hebben)

Maar ik vind hem geslaagd !
 
Wij kijken soms teveel door een macro lens of loepbril naar dingen.
Hier op de foto ziede ook een stuk ijzer met streepjes maar int echt ziede da nie he of ge moet er met u neus gaan opzitten.

Ik zag die propblur voor het eerst jaren geleden op een vliegdekschip diorama waar naast kleine vliegtuigjes naast vlogen en die hadden da, ik moest echt 2 keer kijken ik kon da toen nie geloven da effect, kvond da echt knap.

Dus zoals met alles het is hier schaal 48 close up.

Ik denk dat het er bangelijk uitziet als hij voor je staat en het effect geeft dat hij moet geven.
 
Op een tafel/in een vitrinekast vallen ze zo op.
Twee mk xiv's naast elkaar.
17152442332025582836944563824995.jpg
 
Een geslaagd model wat je hebt neer gezet Jeroen. Zoals ik al eerder zei, ik ben geen fan van die prop, maar dat is persoonlijke voorkeur. Langs de andere kant doet de prop helemaal geen afbreuk aan het model, het geheel oogt mooi en das het belangrijkste nietwaar.

Proficiat met het behaalde resultaat. (y) (y)

MVG

Danny
 
ik ben fan van het statische , nu lijkt of het vliegtuig dag en nacht staat te draaien ( de motor ) maar inderdaad het heeft wel iets
Beste Jerre doe wat gij het beste vind wij als toeschouwers moeten het maar goed vinden he :LOL:
Knap werk
 
Mooi duo wat je laat zien.
Prop is een keuze en zal de nodige commentaren geven positief als negatief.
Maar het feit dat er over gesproken wordt is maakt het toestel meer speciaal.
Vind de schilderwerken zeer geslaagd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan