Hoofdsponsor

1/72 1/72 Zvezda C-130H Hercules BAF 50 Years. Afgewerkt

ERVARING
*
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Danny, er zitten toch dunnere zwarte lijnen op het decalvel van Zvezda ? Ik heb die gebruikt op mijn model, maar de decalfilm zoveel mogelijk weggesneden, en de lijnen in stukjes aangebracht.
En kijk eens naar het decalvelletje dat bij de ombouwkit zit. Ik denk dat mijn decals fijner zijn dan die van modelmakers.
 
Laatst bewerkt:
De naad tussen het transparant onderdeel van het glaswerk van de cockpit zit er in het echt niet. De ramen sluiten naadloos aan tegen de romp in het echt. Dus helemaal rondom het transparant onderdeel moet de naad eigenlijk weg zijn.

Ik heb deze bij mijn bouw van de italeri versie helemaal rondom geplamuurd. Niet evident en best wat werk. Maar hetgeen het ergste stoort is het deel van de naad die ik hieronder met rood aangeduid heb:



Aangezien dit voor de rest een erg mooie bouw is zou ik dit toch nog proberen weg te werken. Helemaal rondom wegwerken zoals ik heb gedaan is misschien wel wat te gek maar dat rode deel zou ik toch doen.
 
Om dit soort naden weg te werken gebruik ik Valejo putty uit een tube met een fijne punt. productnummer 70401 als je het niet zou kennen
 
Danny, er zitten toch dunnere zwarte lijnen op het decalvel van Zvezda ? Ik heb die gebruikt op mijn model, maar de decalfilm zoveel mogelijk weggesneden, en de lijnen in stukjes aangebracht.
En kijk eens naar het decalvelletje dat bij de ombouwkit zit. Ik denk dat mijn decals fijner zijn dan die van modelmakers.
De lijnen die op het Zvesda decalvel zitten zijn ietsje smaller, maar dit is maar echt een fractie. Ik vind de Modelmaker lijnen helemaal niet storend, maar ben wel volledig akkoord dat ze inderdaad iets te breed zijn. Ik ga het woensdag nog eens goed bekijken en neem de kritiek van jullie graag mee.
Uw decals zijn inderdaad veel fijner maar tegelijk vertonen ze ook pixelpuntjes die wel duidelijk zichtbaar zijn.

De naad tussen het transparant onderdeel van het glaswerk van de cockpit zit er in het echt niet. De ramen sluiten naadloos aan tegen de romp in het echt. Dus helemaal rondom het transparant onderdeel moet de naad eigenlijk weg zijn.

Ik heb deze bij mijn bouw van de italeri versie helemaal rondom geplamuurd. Niet evident en best wat werk. Maar hetgeen het ergste stoort is het deel van de naad die ik hieronder met rood aangeduid heb:



Aangezien dit voor de rest een erg mooie bouw is zou ik dit toch nog proberen weg te werken. Helemaal rondom wegwerken zoals ik heb gedaan is misschien wel wat te gek maar dat rode deel zou ik toch doen.
Het was me nog niet opgevallen maar nu je het zegt, inderdaad. Bedankt voor de opmerking. Ik breng dit in orde.

Om dit soort naden weg te werken gebruik ik Valejo putty uit een tube met een fijne punt. productnummer 70401 als je het niet zou kennen
Ik heb het in huis Erik, ik gebruik dit ook veel.

Iedereen bedankt voor de opbouwende feedback.👍👍

Mvg

Danny
 
Altijd interessant om jullie bevindingen en opmerkingen te lezen.
Vooral omdat jullie weten over wat het gaat en blijft boeiend lezen zo.
Wat het toestel betreft kan ik alleen maar met respect kijken en volgen.
 
Altijd interessant om jullie bevindingen en opmerkingen te lezen.
Vooral omdat jullie weten over wat het gaat en blijft boeiend lezen zo.
Wat het toestel betreft kan ik alleen maar met respect kijken en volgen.
Bedankt Pascal. (y)

MVG

Danny
 
Vandaag nog wat verder gewerkt aan de Herc........Hij staat nu op zijn pootjes........m.a.w. heb ik de LG's gemonteerd.
De diverse antennes heb ik voorzien van hun respectievelijke kleurtje.

De zwarte lijnen heb ik behouden. Het verschil tussen de lijnen van het Zvesda decal-sheet en het Modelmaker decal-sheet is gewoon te verwaarlozen. Ik had geen zin om alles opnieuw te doen voor pakweg dat kleine beetje verschil. En ja, inderdaad de lijnen zouden dunner moeten zijn maar ik vond het eigenlijk niet storend dus heb ik besloten om de Modelmaker lijnen te behouden. Hier en daar zijn ze niet echt zoals bij de echte C-130 maar ok, daar kan ik mee leven.

Michel zijn raad heb ik wel ter harte genomen. Boven de cockpitbeglazing heb ik met Vallejo putty de naden dicht gemaakt. Wel zie ik nu op de foto dat er nog wel wat moet worden bijgevuld. Ook heb ik geen MRP grijze verf meer om alles bij te werken. Ik moet nu wel zien dat ik ongeveer de juiste kleur meng om het één en ander bij te werken.

qhz94J7l.jpg


Uiteindelijk ziet het model er op het moment zo uit.....

PJCx35ql.jpg


HPies02l.jpg


JNYG4Gal.jpg


ApcZsOKl.jpg


Onderzijde is ook voorzien van de nodige kleurtjes.

s8RWst7l.jpg


MVG

Danny
 
De C-130 Hercules is klaar.

Het is niet mijn meest beste model, maar ik ben tevreden van het resultaat. De Zvesda kit is een uitstekende kit die zich vlotjes laat bouwen zonder al te veel moeilijkheden. De Modelmaker decals zijn ook van goede kwaliteit maar je moet ze met zachtheid behandelen. Dit was mijn eerste 1/72 model dat ik volledig heb afgewerkt en ik heb er plezier aan gehad. het heeft wat tijd in beslag genomen door het windscreen dat lang op zich liet wachten maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

7POeyPGl.jpg


rAjUrdVl.jpg


godvmkpl.jpg


Gy601Kfl.jpg


732gQFpl.jpg


wsjXVlwl.jpg


ZhsL9W6l.jpg


JKtwsupl.jpg


NFA1QLLl.jpg


MVG

Danny
 
Mooi model geworden. Hoe heb je nu die gescheurde decal opgelost? Ben ik wel benieuwd naar.
 
Proficiat, mag je toch trots op zijn, ik vind hem heel geslaagd.
Dank u Erwin. (y)

Mooi model geworden. Hoe heb je nu die gescheurde decal opgelost? Ben ik wel benieuwd naar.
Dank u Michel.(y)

Dat heb ik opgelost met het bijwerken met verf. Je ziet er bijna niks meer van. In eerste instantie had ik een paar reserve decals van Erik gekregen waarvoor dank, maar het bijwerken met decals viel te hard op.

MVG

Danny
 
gewoonweg prachtig , ben zelf geen vliegtuig mens maar deze knappe gast viel mij toch op
knap werk
 
Niets dan lof voor het resultaat.
zeer geslaagd en nostalgisch.(y)(y)(y)(y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan